Anna-Lena Heydar

Fiber på landsbygden

Publicerad 2014-07-20 09:31:02 i Allmänt

Nu börjar det att grävas i varje buske i viken. Snart kommer fiberföreningen att börja gräva ner ledningen och ikväll är det möte för oss som vill veta hur man ǵör för att ansluta sig till huset. Det är flera som redan har grävt ner rör fram till vägen och jag börjar känna mig lite stressad över att inte veta vad jag förväntas göra. Men lugn bara lugn, ikväll ska jag få all information som behövs.
Det är roligt att få sätta spaden i marken äntligen. Ända sedan vi flyttade ut, för 11 år sedan, har vi planerat för alla moderniteter som vi känner behov av. Avloppsanläggningen stod klar för snart två år sedan, sjöbodarna är nästan slutspikade för denna gång och snart kommer anslutningen till fibernätet. Det tar lite tid men visst går det att ordna saker tillsammans. När vi bodde i stan fanns ju allt ordnat och om det var något som inte fungerade kunde man ju alltid skylla på kommunen (eller någon annan opersonlig aktör). Idag kan jag inte skylla på någon annan än mig själv om det inte fungerar (sitter i styrelsen för några av samfälligheterna och de andra är jag medlem i) och det känns rätt ok, även om jag ibland kan känna mig tidspressad.
Så, snart kan vi surfa snabbare och kanske till och med få alla tv-kanaler och en telefon som inte ekar även om vi bor på landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela