Anna-Lena Heydar

Nytt år - Nya möjligheter

Publicerad 2019-01-01 12:07:35 i Allmänt

2019. Det har gått några år sedan jag senast skrev. Naturligtvis beror det på alldeles för mycket annat som tagit min tid och mina tankar. Att vara ordförande i en arbetarekommun och att ha förtroendeuppdrag är roligt och har gett mig möjligheter att sätta mig in i frågor som är utmanande och spännande, Det har också inneburit väldigt mycket arbete, som har fått stå före allt annat. Även mina nära och kära.
I valet 2018 förlorade vi majoriteten och lämnar nu över till de borgerliga partierna att styra. Det känns surt men ger också möjlighet att reflektera. Det är väl det jag tänkte ta mig an den närmaste tiden.
Idag på den första dagen av det nya året, handlar det mest om att städa och röja. Det är också skönt. Att röja bort gammalt som tar en massa plats och känna hur man kan dra djupa andetag av frihetskänsla. En tom plats är också en öppen plats.
Mitt nya credo är att inte köpa något nytt utan att först rensa bort något annat. Ett nyårslöfte, kanske man kan kalla det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela