Anna-Lena Heydar

Trög start

Publicerad 2019-01-08 09:39:33 i Allmänt

Hela kroppen skriker - Vila! Känns lite trögt att komma igång med något på riktigt just nu. Förkylningen som kommer och går hela tiden, har nu kommit med nysningar och snuva. Jag hoppas verkiligen att det är den sista fasen innan jag kan känna kaffedoften igen (jo jag har sett Apotekets reklam).
Det har ju inte riktigt varit någon vinterkyla än så jag hoppas fortfarande att växterna i växthuset ska överleva tills solen och värmen kommer. Johannesbrödsträden och granatäppleträdet som fått flytta in i köket trivs bra på fönsterbänken. Det ser lite värre ut med det som vi tror är en Flamboyant Royal. Hälften lever, hälften har tappat alla blad. Vi får väl se när våren kommer vad som kan flytta ut igen och vad som får gå till komposten.
Det är tomt i huset när alla åkt hem till sitt. Både lite skönt och lite tråkigt. Vardagslunken har startat, om än i lite sakta mak.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela