Anna-Lena Heydar

Mot lugnare tider?

Publicerad 2019-04-26 09:24:40 i Allmänt

Jag har hela våren väntat på när det ska komma en tid med lite lugnare tempo. Den är ännu inte här, men Påskens underbara väder och uteliv gav lite försmak. Tomatplantorna har flyttat ut i växthuset och hönshuset börjar se ut som det ska kunna bli klart innan sommaren.
Baksidans nya "japanska" rabatt har i alla fall fått sin drybed med stenar längs bergskanten. Och jag planterade ut blåbärsplantorna, som snart börjar blomma. Måste bestämma mig för om det ska planteras en bambuplanta eller inte, och om det är en japansk lönn eller ett persisk silkesträd som ska få bli pricken över i. Funkia ska också flyttas dit men det kanske måste vänta tills hösten.
Ännu väntar jag på att få sätta mig i hängstolen i växthuset med en god bok och en kopp te. Men det kommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela