Anna-Lena Heydar

skillnader mellan samhällsklasser

Publicerad 2014-01-12 16:45:51 i Allmänt

Jag hörde en gång någon säga att skillnaden mellan överklass och underklass är en fråga om självförtroende. Jag börjar mer och mer inse att det är så. Jag är konstant orolig för att inte duga eller räcka till. Jag har vänner som aldrig ens skulle tänka tanken, utan självklart tycker att de har rätt till den position de har. Jag tänker däremot alltid att snart kommer någon att komma på att jag inte har de kvalifikationer som jag har utgett mig för att ha. 
 
Mina språkkunskaper är en sådan sak. Jag kan prata franska, engelska och farsi. Det är faktiskt fransmän och amerikanare som undrat vilken del av landet jag kommer ifrån. När det gäller farsi så är min dialekt så klar och tydlig att det inte behöver frågas om. Ändå tvekade jag att skriva det i mitt cv alldeles nyligen.
 
Jag ganskaändå  glad över min klassresa och vad det innebär för mig som person. Det finns en skön känsla av ödmjukhet inför det jag har lärt mig. En förundran över det som jag har fått uppleva som jag inte skulle vilja vara utan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela