Anna-Lena Heydar

Vårregn

Publicerad 2013-05-21 06:46:14 i Allmänt

Jag vill ogärna klaga på att det regnar just nu. Min farbror sa alltid att det inte kan regna för mycket före Midsommar, om man vill ha fina potatisar i landet, och det vill man ju. Snart är allt planterat i växthuset men jag har inte sått något annat än rädisor ute ännu. Det ska mest sättas lök och bönor i år men jag ska också göra ett nytt försök med en upphöjd bädd med sallad och squash, för att undkomma sniglarnas framfart. Vi får se om jag lyckas.
Slånen står i full blom och forsythians överdådiga gula blomning har stått länge i år. Den skira härlilga vårgrönskan lyser och jag kan bara instämma med min mamma som alltid säger; nu skulle man varit kossa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela