Anna-Lena Heydar

Tillbaka till verkligheten

Publicerad 2013-05-27 07:32:43 i Allmänt

Ett stilla sommarregn rensar luften och alla pollenallergiker kan andas lite friare idag. Det är en underbar och efterlängtad sommar.
 
Kontrasten till tidningsrubrikerna kan inte vara större.  Hemtjänstens bilar brinner i Lysekil. Igår när jag åkte förbi på väg hem från Gerlesborg och en fantastisk helg med boknack, filosofiska funderingar och god mat, hade jag inte en aning om att min närnsta stad stått i lågor under natten. Kan inte riktigt förstå att det faktiskt hänt. Att man hotat personal som sköter om gamla och sjuka. Att en förskola varit i farozonen för att brinna ner.
 
Grupptryck och handlingar i affekt kan gå snett, det har historien många exempel på. Ibland kan inte ens den som var delaktig förstå hur de kunnat medverka i handlingarna och ångra sig djupt. Det hoppas jag är fallet idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela