Anna-Lena Heydar

Gästbloggare i Uddevalla?

Publicerad 2013-07-26 08:53:20 i Allmänt

Jag har länge gått och funderat på varför så många Uddevallabor aldrig har åkt med de vita båtarna, varit på Skalbankarna, fiskat eller åkt skidor på fjällen (Herrestad och Bredfjället), tvarit på Bohusläns teater (vet att den inte heter så, men det är den på Strömstadvägen), besökt Bassholmen, Vandrat Kuststigen, varit på en konsert på Folkets hus, badat i Bjursjön, .....
 
Det är så mycket man kan göra i vår stad och det är ju en fantastisk stad mitt i hjärtat av Bohuslän. Varför hittar inte våra egna medborgare sina smultronställen? Varför rapporterar tidningen mest om missnöje med staden?
Missförstå mig rätt. Jag tycker att det är viktigt med missnöje och rapporter om sådant som inte fungerar. Allt kan ju bli bättre och man lär sig mest av sina fel och misstag. Det jag skulle vilja är att fler får en positivare bild och inspiration att göra saker som man kanske inte har gjort förr eller för alldeles för länge sedan.
 
En tanke har malt i mitt huvud ett tag och det är att låẗa olika personer dela med sig av sina smultronställen, favoritsysselsättningar, tips och ideet för en utflyktsdag med familjen et cetera. Det skulle kunna göras i en besöksapp eller på kommunens hemsida eller kanske till och med i tidningen? och det skulle naturligtvis inte bara vara sommaraktiviteter, utan hela året runt. Jag upptäcker hela tiden nya saker i Uddevalla och jag tror att många skulle hitta ideer som ger inspiration och nyfikenhet. Är någon intresserad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela