Anna-Lena Heydar

ordrättaren

Publicerad 2013-12-06 12:13:58 i Allmänt

När jag vill skriva sängläge på min iphone, rättar den mig till sängvägen! Varför skulle jag använda ordet sängvägen mer än sängläge? Kanske har jag fel, men jag trodde att ordrättaren tog det ord som var vanligast i närheten av det ord jag just skrivit. Då blir man ju lite fundersam. I min värld är sängläge ett vanligt ord, speciellt när man är febrig och sjuk som jag är just nu. Sängvägen däremot är ett mycket specifikt ord som beskriver faktumet att många inte förstår att kvinnor oftast får sin position för att de faktiskt är de mest lämpade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela