Anna-Lena Heydar

Vår igen!

Publicerad 2013-04-02 10:01:42 i Allmänt

Det var väldigt länge sedan jag skrev något i min blogg och det ger mig lite funderingar kring om jag ska behålla den eller inte. Vi får se. Just nu har påsken swischat förbi i vanlig iltakt. En högtid som inte ger så mycket tid till eftertanke som man kanske kan hoppas. Det är så mycket som ska hinnas med under denna korta helg. Umgås med familj och vänner, laga mat och städa, fixa i trädgården, planera för sommarens odlingar och mycket mer. Då har man inte tid med en krånglande vattenpump och vårtrötthet.
 
Nåja inte ska man klaga över att man har en härlig familj att umgås med,mat att laga till, ett hus att städa och att trädgården ger inspiration till drömmar. Egentligen är man rätt lyckligt lottad och det är inte hela världen om det inte alltid blir som man har tänkt sig. Damm i hörnen, ett badrum som aldrig blir färdigt, en trädgård som skulle behöva en totalrensning från all kvickrot som inte ger sig. Jag låter vårsolen lysa i mitt ansikte och tittar åt andra hållet - havsutsikt över Lysekil. Livet är helt ok.
 

Kommentarer

Postat av: Liselott

Publicerad 2013-04-02 12:49:47

Mig har du fått att småle igenkännande och jag hoppas att du fortsätter att skriva både roliga och eftertänksamma tankar<3

Svar: Tack Liselott. Det är rätt kul att skriva men ibland tappar jag tiden. Ska försöka hålla igång ett tag så får vi se. kram
Anna-Lena Heydar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela