Anna-Lena Heydar

Ansvar

Publicerad 2013-04-17 08:56:07 i Allmänt

Att få stå till svars för vad partikamrater gjort eller inte gjort genom partiets 100 åriga historia, har jag lärt mig att accepera, även om detibland känns lite konstigt. Det jag däremot inte accepterar är att få ta ansvar för vad alla politiker gör eller inte gör, speciellt underligt blir det när jag får ansvara för vad mina/våra politiska motståndare gör! 
Det har hänt några gånger i tidningsartiklar att journalisten inte förstår att den ena sidan sitter i opposition och alltså inte har makt att styra över verksamheten. Idag står det i Bohusläningen att jag och Christer Hasslebäck (m) har röstat för neddragningar i socialnämnden. Vi socialdemokrater har inte röstat för neddragningar. Däremot har majoriteten i kommunstyrelsen röstat för neddragingar. Det är en väldig skillnad!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela