Anna-Lena Heydar

regnet det bara öser ner....

Publicerad 2012-05-11 07:51:24 i Allmänt

Det verkar som om jorden inte kan ta emot mer vatten nu. Pölarna växer och det rinner vatten överallt. Min farbror sa en gång att det aldrig kan regna för mycket före midsommar? Det var naturligtvis i perspektivet att potatisen och annat som ska växa, behöver allt regn den kan få innan sommarens torka (vi får väl ändå hoppas att solen kommer att dominera) slår till. Och visst ser det ut som om naturen trivs och frodas. Det är så grönt att det nästan gör ont i ögonen. Tror att jag ska ta vägen över Orust när jag åker hem från Göteborg idag, så att jag får åka genom bokskogen vid Eriksberg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela