Anna-Lena Heydar

Länsstyrelsen

Publicerad 2012-03-19 08:33:02 i Allmänt

Jag blir inte klok på Länsstyrelsen. Det har nu blivit två avslag på vår ansökan om att bygga tre sjöbodshus, med två bodar i varje. De hänvisar till den fria rörligheten, men den som har sett platsen ruskar på huvudet. Hur ska någon ta sig upp i björnbärssnärjen och slånbuskar för att hamna i vad som närmast kan beskrivas som ett stenröse? Det ligger dessutom redan bodar alldeles nere vid sjökanten.

När det gäller vårt bekymmer att få till en avloppsrening värd namnet har jag redan öst ur mig all frustration jag kan på denna blogg, så det lämnar jag därhän. Nu har vi ett beslut och grävaren har anlänt till viken!

Döm då om min förvåning när Länsstyrelsen tycker att Tanums kommun överdriver när de kräver urinseparering för en fastighetsägare i Bullaren. Länsstyrelsen hänvisar dessutom till att det är dyrare för fastighetsägaren att installera urinseparerande toalett än vanlig? När har Länsstyrelsen tagit hänsyn till att det är fördyrande för oss fastighetsägare att lägga ut en lång slang ut i vattnet, eller ha ett extra reningssteg efter reningsverket?

Missförså mig rätt, jag vet att det är olika regler för Natura 2000 områden och andra områden. Det är ändå intressant att det vatten som i slutändan ändå hamnar i havet och kanske i Gullmarn (avrinningen från Bullaren borde väl i rimlighetens namn vara Örekilsälven?) hanteras på olika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela