Anna-Lena Heydar

Tomatlycka

Publicerad 2012-02-28 08:58:07 i Allmänt

Jag tog sticklingar av mina tomatplantor i slutet på säsongen och har nu fyra ganska stora plantor i mitt köksfönster. Det börjar bli dags att plantera om dem, så jag måste köpa jord i veckan. Har också satt några avkliippna tomatsticklingar i vatten och de har fått rötter.  Det är en av mina grannar som gjort så flera säsonger och kommit med fina stora tomatplantor varje vår. Denna gång har jag också lyckats.

Min lilla chilliplanta har också överlevt vinterförvaring i köket, liksom citrus, dadel, granatäpple och avocado. Det lär väl aldrig bli någon frukt att skörda men visst är det härligt att se hur frön man har stuckit ner i jorden kan bli stora träd? Jag slutar aldrig att förundras och glädjas år mina frösådder.

Nu väntar jag bara på att växthuset ska bli frostfritt, så att allt kan flytta ut igen. Det blir vår snart (även om det ser lite grått ut just nu).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela