Anna-Lena Heydar

sämre och sämre

Publicerad 2011-09-05 08:45:13 i Allmänt

Jag har blivit sämre och sämre på att uppdatera min blogg.  När min digitalkamera la av, fick min i phone bli kamera och det har uppenbarligen inte blivit lika mycket kort på min blogg sedan dess.

Vindruvorna dignar ute på rankan och jag hoppas innerligt att de mognar trots det idoga regnet som häller ner utanför fönstret. Igår blev det en 5 km lång duschrunda (stulet från grannfrun) och vi hoppade över badet som vi tänkt ta efter promenaden. Man kan inte bli blötare.

Tomaterna fortsätter mogna i växthuset och jag har fått en hel massa tigrella-tomater i år. (min favorit) Vildtomaten har växt som en djungelväxt och täcker hela ena sidan av växthuset, däremot har den inte givit så mycket av de där härligt peppriga små tomaterna. Det räcker i alla fall till en foccaccia som skall med till Lysekil idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela