Anna-Lena Heydar

Albanien?

Publicerad 2011-11-09 09:00:40 i Allmänt

För första gången ska jag åka till Albaniens huvudstad Tirana. Min man var där för några år sedan och kom hem med blandade känslor.  Jag hoppas att det har hänt en del sedan dess. Från ett av världens mest isolerade länder till en regim som spelade bort statskassan på pyramidspel, har hårt prövat detta lands invånare. Det blir ingen lång visit, så vi hinner ju inte se oss om speciellt mycket, men jag hoppas att vi hinner ta en promenad i staden och känna atmosfären.
Det egentliga målet för vår resa är annars Busovaca. Denna lilla stad norr om Sarajevo som har fått en speciell plats i hjärtat hos många ABFare. Genom åren har vi avlöst varandra med att besöka och lära känna underbara människor och en fantastisk entusiasm för att utveckla folkbildningen i sin stad. Det kommer att kännas vemodigt att detta är sista resan inom ramen för projektet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela