Anna-Lena Heydar

lite regn - och lite solsken

Publicerad 2011-05-12 07:58:45 i Allmänt

Igår öste regnet ner över viken och jag var uppriktigt glad. Faktiskt behövdes det. Jag har inte sått något på friland ännu, men idag tror jag att morötter, palsternackor, rödbetor och gulbetor skall komma i den nyblötta jorden. Visst är naturen fantastisk ibland och man slipper vattna själv?

Fick en vinranka med blå druvor i present, när min mans arbetskamrater var på besök. Nu är den stora frågan var jag skall sätta ner den. Går och funderar på om det skulle gå att sätta den intill berget så att den får klättra upp och lägga sig mot den varma graniten. Det är för fullt på framsidan altanen för att sätta ner en till vinranka där (tror jag), men det blåser rätt så mycket på baksidan mot berget till. Såna frågor kan man brottas med en vardag i maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela