Anna-Lena Heydar

Partiledarannonseringen gjord

Publicerad 2011-03-10 14:55:28 i Allmänt

Så kom då till sist förslaget från valberedningen och media fick verkligen tji. Ingen av alla de kandidater som florerat i pressen, länge och väl, finns med. Jag undrar om journalisterna känner sig lurade? Eller är det så att de själva har försökt att driva frågan, utan att egentligen ha så stor koll på vad som egentligen har diskuterats?  Det måste väl ändå kännas lite snopet att inte ha prickat mer rätt än de har gjort.

Jag känner inte Håkan Juholt så väl, men Carin Jämtin har jag bara gott att säga om. Håkan var med på ett möte inför förra valrörelsen och höll då ett mycket engagerande föredrag för oss distriktsombud. Jag var uppriktigt ledsen när han inte fick bli partisekreterare istället för Ibrahim Baylan, som jag upplever som ett mycket svagare kort. Som sagt utan att egentligen ha mer än en bild, snett underifrån.

Carin Jämtin känner jag inte personligen, men både min man och min granne har berättat så mycket positivt om henne att jag tycker mig känna henne.  Hon har en gedigen kunskap om internationella frågor och är väl förankrad i den socialdemokratiska myllan. Jag är säker på att hon kommer att vara en viktig resurs för det viktiga förnyelsearbetet inom socialdemokraterna. En förnyelse utan att glömma bort rötterna och den ideologiska förankringen. Det känns tryggt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela