Anna-Lena Heydar

Pelargonglädje

Publicerad 2011-06-09 08:27:14 i Allmänt

Jag vet att det är många före mig som har fallit pladask för denna tacksamma och så rikligt belönande blomma. Så många former och färger kan inte överträffas av så många andra. I mitt fönster trängs röda, lila, rosa i alla nyanser. Eftersom katten har sitt favoritställe kan jag inte fylla upp hela, utan måste lämna en lagom plats för en fet liten katt mitt i, men det gör inget. Det är otroligt häftigt med alla dessa färgklickar. Speciellt en sådan här dag, när regnet öser ner utanför fönsterrutan. 



Sedan kan jag ju inte undanhålla er ett kort på den otroligt vackra vita amaryllisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela