Anna-Lena Heydar

amaryllis

Publicerad 2011-06-08 07:55:57 i Allmänt

Fick en underbar vit amaryllis, som nu börjar slå ut. Tråkigt att denna otroligt vackra blomma är så intimt förknippad med Jul att den normalt inte finns någon annan del av året.  Den är ju så vacker med sin långa smäckra stängel och underbart, överdådiga blommor. Jag skulle vilja starta ett upprop för fler amaryllis under hela året.  Tänk om man skulle plantera ett helt fält med amaryllis i trädgården, som Hannu Sarenströms dröm om kejsarkronor! Det hade varit något extra häftigt att se. Men just nu njuter jag av den vita blomman som håller på att slå ut på mitt köksbord. Det räcker rätt långt det med.

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2011-07-11 15:30:46

Jag tycker att du har en riktigt nice blogg! Har du lust så slå även ett öga på min :).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela