Anna-Lena Heydar

Gott Nytt År!

Publicerad 2011-01-02 10:11:47 i Allmänt

Jag kan inte tycka att det är så dramatiskt längre, med nytt år alltså. Åren byter bara siffror och det är samma utsikt utanför fönstret nästa dag också. Fyrverkeriet över Lysekil var extra vackert detta nyår. Det måste jag ändå tillstå. Det är nog det jag ser mest fram emot varje nyår, att få njuta av alla vackra raketer och det nästan utan att behöva höra smällarna (de kunde de gärna få ta bort helt och hållet för min del, tycker inte att de tillför något). I år var det blandade färger och det lyste upp hela himlen med stjärnfall i olika konstellationer. Även vid tolvslaget ser det nästan ut  som om det är ett arrangerat fyrverkeri från vår sida av Gullmarn. Vi får njuta flera gånger under natten och vi lyckades hålla oss vakna ända till tolvslaget för att skåla in det nya året i Champagne (eller var det Cava?).
Gårdagen gick åt till att försöka gå bort lite av all den goda maten som vi intog på nyårsnatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela