Anna-Lena Heydar

Skolpolitik

Publicerad 2011-02-28 07:52:48 i Allmänt

Idag kommer Mikael Damberg till Uddevalla och ska diskutera skolpolitik. Det skall bli intressant och jag hoppas att många kommer för att delta i debatten.  Jag blev fast framför det annars så usla programmet Debatt på teven härom veckan. Då deltog Mikael Damberg med flera och för första gången kom alla till tals och fick diskutera konkreta åtgärder för att utveckla skolan.

Fler än jag har reagerat på de alarmistiska och överdrivna bilder som ges av skolan i media. Visst finns det saker som går att förbättra. Det kommer det alltid att finnas.  Det som behövs är ett långsiktigt och evidensbaserat utvecklingsarbete, inte några "quick fix".  Hoppas på ännu fler bra inlägg i debatten ikväll.

Kommentarer

Postat av: Sture Eriksson

Publicerad 2011-03-24 12:25:39

LGR11 är en halvmesyr!. En bred, faktagrundad skoldebatt är nödvändig. Se min hemsida!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela