Anna-Lena Heydar

Mörkt

Publicerad 2011-12-09 04:40:23 i Allmänt

En enda smäll, och plötsligt gick hela världen in i mörkret. Det var verkligen oväntat att blixten skulle slå till på torsdagskvällen. Jag tror inte att min hörsel har försämrats så till den milda grad att jag inte hör åskan. Det var verkligen en blixt från klar himmel (även om himlen inte var helt klar, utan snarare molnig och snögloppig). Alla irrade runt i mörkret en stund innan vi fick tänt lite ljus och en brasa i köksspisen. Vi visste ju inte hur länge elen skulle vara borta och vår panna stannar ju utan el, även om pellets en brinner en stund utan påfyllnad.

Nu verkar inte elen ha varit borta så länge. Jag gick och la mig och somnade sött, ganska snabbt. Lite har jag hostat under natten och när jag såg att klockradion stod och blinkade förstod jag att det gick att värma ett kopp te i mikron.  Sonen hostar nerifrån källaren så han skulle nog också behöva lite varmt te men jag vill inte väcka honom ifall han sover mellan hostningarna. Detta är verkligen en envis förkylning. Ska ändå försöka lägga mig en stund till innan det är dags att ta itu med nästa dag. Natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela