Anna-Lena Heydar

Å nej!

Publicerad 2010-10-22 08:16:41 i Allmänt

Inte snö redan! Jag vill inte ha vinter ännu, och det blir det väl inte riktigt heller, om man får tro väderprognosen. Det var, hur som helst, inte kul att köra hem igår. När mannen körde hemåt, ännu lite senare, var det nästan så att han fick stanna (om det nu hade gått att få stopp i halkan?) och vända om. Han tog sig till sist hem. 

Vi hade diskuterat vinterdäcksbyte men kommit fram till att det inte var någon panik. Det var panik igår men idag skall det ju bli varmare igen? Lika bra att byta i alla fall, tycker jag. Vi som bor på landet är ju så beroende av att kunna ta oss med bilen dit vi behöver. Visserligen går det buss men inte så ofta från vår lilla hållplats och till Lysekil, dit jag skall idag, får man tråckla sig, antingen via Östersidan och sedan med KalleVille till Lysekil, eller via Bokenäs och vänta på en Lysekilsbuss (de är inte tidsanpassade åt det hållet!). Inte helt lätt. Jag är glad om snön hinner smälta bort lite innan jag skall ge mig av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela