Anna-Lena Heydar

Konflikter

Publicerad 2010-05-05 20:28:15 i Allmänt

Igår var det heldag på Ljungskile Folkhögskola med ABF Fyrbodal. Jättetrevligt och intressant. Vi pratade bland mycket annat om konflikter och verksamhetsutveckling. Kul att få vara med.

Jag läste en gång en uppsats som hette något liknande "konflikter som Yoga". Den handlade om att använda konflikter till att lära sig något om mig själv. När jag hamnar i en konflikt, säger det något om mig som person. Om jag inte direkt ger mig in i konflikten med mina åsikter, så kan jag istället få med mig insikter som jag kan använda i mitt fortsatta liv.  Lättare sagt än gjort.

Jag kan inte säga att jag konsekvent har utövat konflikter som yoga sedan dess. (snarare långt ifrån) Det finns tillfällen när man är grinig redan från början och det inte behövs så mycket för att starta igång ett gräl, då är det svårt att försöka börja reflektera. Reflektionen kan kanske ibland komma i efterhand, när känslorna har svalnat lite?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela