Anna-Lena Heydar

Bortsorterad

Publicerad 2010-05-09 08:56:47 i Allmänt

Denna vecka är tid till eftertanke. En väninna i Frankrike har förlorat sin pappa, som varit sjuk en längre tid. Det var visserligen väntat men ändå lika svårt. Min svägerska, som knappt hunnit fylla 40, har fått en blödning i huvudet. Jag gissar på ett aneurysm (min pappa dog av en förträngning på aortan) men är inte helt säker. Hon är i alla fall opererad och nedsövd och vi vet inte hur det kommer att gå. Livet blir plötsligt väldigt skört. Allt stannar liksom upp och man börjar tänka på vad som är viktigt. Kanske är det meningen att vi ska få sådana tankeställare för att sluta springa runt i våra ekorrhjul och sträva efter materiella saker?

I veckan var jag med mina mostrar och röjde lite i min äldsta mosters lägenhet. Hon har drabbats av hjärnblödning och flyttat in på ett äldreboende. Jag och min mamma åkte dit med lite saker till henne och sa att de andra systrarna var kvar i lägenheten och röjde runt. "ja, då är man bortsorterad" konstaterade min klarsynta moster. Det gjorde ont att höra hennes ord. Men så känns det.

Kommentarer

Postat av: Lae i Nordtorp.

Publicerad 2010-05-09 10:52:53

Mumien och jag tänker på dig men vet att man ofta går stärkt ur prövningar och kriser.

Postat av: anna-lena heydar

Publicerad 2010-05-09 19:04:57

Tack för omtanken. Jo det är nog så att det som inte dödar, härdar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela