Anna-Lena Heydar

hälften eller bara några promille?

Publicerad 2010-03-14 21:11:49 i Allmänt

Hur fel får man ha? När Almega går ut med att hälften av alla som gör RUT avdrag tillhör låginkomsttagargruppen, måste man ju förutsätta att det finns någon typ av fakta bakom. När SCB gör samma beräkning så hamnar låginkomsttagargruppen på bara några promille!  Det måste ju vara någon som har fel.  Kan man lita på Almega efter detta snedsteg? Jag tillåter mig i alla fall att tvivla på alla statistiska undersökningar, tills jag vet vilket underlag de bygger på. 

Kommentarer

Postat av: Patrik

Publicerad 2010-03-14 21:17:56

De rikaste 4 procenten står för 30% av pigavdraget (aftonbladet och metro). Kapitalister drar sig inte för något så simpelt som lögner för att få sin vilja igenom.

Postat av: Simone

Publicerad 2010-03-15 06:53:40

G skrev insändare om detta när undersökningen kom, han jämförde då med scb, den kom naturligtvis inte in, så han var nöjd när scbs siffror publicerades;-)

Postat av: anna-lena heydar

Publicerad 2010-03-15 07:56:53

När man inte kommer in i Bohusläningen får man lita till Agenda!

Det är dags att uppvärdera städyrket. Varför kan man betala en tusenlapp hos frisören, men inte köpa "vita tjänster" i städbranschen om man inte får en subvention? Är det fel på skattesystemet eller på skattemoralen?

Postat av: Simone

Publicerad 2010-03-15 08:18:32

Japp! Såg du G,s svar till skattebetalare idag. Han fick inte in sin egen men väl ett svar till någon. Skam den som ger sig;-)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-16 07:34:50

Simone; Såg den och tänkte skicka en sms för att säga att det var så bra. Det var lite mycket igår så jag glömde. Hälsa det från mig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela