Anna-Lena Heydar

rosor 2

Publicerad 2010-07-19 13:49:48 i Allmänt



De fyra första rosorna är sådana som jag jag fått (förlåt den dåliga skärpan - ny kamera behövs för att ta närbild) i kruka på mors dag eller någon annan högtid. De står några år och blommar som små marsipanrosor i olika färger.
Flammentanz är nog den mest tacksamma ros jag känner till. Så mycket blommor och så mycket glädje varje år.
De gammaldags rosorna får stå längs vägen och skräpa hur mycket de vill. De doftar gudomligt och är så fint mörkrosa. Om någon kan säga mig vilken sort de vita rosorna är, skulle det vara trevligt. De stod i trädgården när vi flyttade in och passar inte in på någon ros i någon rosbok jag har bläddrat i. (väldigt lite taggar, står inte länge i vas men länge ute, har helt vita blommor, även inuti, lätt mandeldoft och ljuvliga blommor hela sommaren). Den lilla vallmon som slagit rot i grindstolpen fick hänga med som ett exempel på att det går att växa överallt!
Till sist, nyinköpta Raubritter, som nu letar sin plats i rabatterna. Vi har några olika förslag så den får vänta lite på att komma ner i jorden. Massor av knopp som väntar på att slå ut med små rosa bollar som också doftar ljuvligt.

Kommentarer

Postat av: Birgitta Lundqvist

Publicerad 2010-07-19 15:36:23

Hej Anna-Lena!

Mamma har planterat den vita rosen och hon vill minnas att den hette Schneewittchen.

Postat av: anna-lena heydar

Publicerad 2010-07-20 07:35:01

Tusen tack Birgitta. Jag tycker inte att det stämmer med de bilder jag har sett på Scneewitchen men jag skall leta vidare.

Postat av: daniella

Publicerad 2010-08-09 10:06:18

åå va söta bilder !!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela