Anna-Lena Heydar

Städa sin egen skit

Publicerad 2010-01-15 07:58:46 i Allmänt

Det kan ibland kännas tungt att sätta igång och städa när man kommer hem trött från jobbet, och visst skulle det vara skönt att då kunna lyfta luren och beställa den servicen. Problemet är att kunna prioritera den utgiften bland alla andra fakturor som dyker upp vid månadens slut. Det är ganska få förunnat att kunna unna sig den lyxen att slippa städa upp sin egen skit.

Därför är det extra stötande när "den moderate företrädaren" uttrycker sig så plumpt som han gör. Att lovorda den som snabbt och effektivt utför sitt jobb är helt ok, men att påpeka att det är invandrare och att det är detta som är "arbetslinjen" ger uttalandet en besk bismak. Någon som från ovan påpekar hur viktigt det är att "våra invandrare" (läs; underklassen) utför ett arbete som är till gagn för oss andra. Säkert har personen ifråga inte alls tänkt på att hans ord kan tolkas så och det gör det ännu värre. Det är naturligt att se på invandrare som en särskild grupp för sig och det är naturligt att peka på just den gruppen och vikten av att de anammar "arbetslinjen".

Jag fortsätter städa min egen skit men jag har ju en iranier-svensk i familjen (min man) som gör sin del i hushållsarbetet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela