Anna-Lena Heydar

Jo det är allvar

Publicerad 2010-12-13 21:44:11 i Allmänt

Jag vet att jag inte ska sitta och småle och tänka på Sven Mellander, men jag kan inte låta bli. Reportern på P1 försöker desperat få Lucian och en resenär på Stockholms järnvägsstation att säga att de är allvarligt oroade över det som hänt i Stockholm i helgen. De svarar ändå att de inte är särskilt oroade och att de istället ser fram emot en trevlig Lucia-dag och en härligt vinterdag i landets huvudstad. Och reportern ger sig inte i första laget, ska ni veta!

Visst är det allvarligt att en människa just har begått ett självmord av värsta slag mitt i julhandeln. Det är en tragedi på mer än ett sätt, men det blir lätt surrealistiskt när journalister vill att vi skall vara rädda och upprörda. Det räcker så gott med den rädsla och upprördhet som finns i världen, utan att reportrar bidrar till att öka på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela