Anna-Lena Heydar

Första arbetsveckan

Publicerad 2010-08-13 10:16:04 i Allmänt

Jag har börjat sparka igång och försöka få inspiration till att ta itu med arbete igen. Det är inte helt lätt. Man har gått ner på lite lågvarv och det tar lite tid att komma upp i "pen dörjefart." Har i alla fall varit i Göteborg och passade på att ta en tur i Trädgårdsföreningens härliga trädgård. Kollade in alla rosor som fortfarande blommade i rabatterna. Det finns så otroligt många vackra sorter. Apropå den ros vi har hittat i Fiskebäckskil, så hittade jag Ghislaine de Féligonde och konstaterade att flera av klasarna var misstänkt lika den ros vi fallit för. Det konstiga är att olika skott på samma ros var olika färger. En klase var ljust aprikos till vit/gul, en annan var tegelröd till vitrosa. Den senare var mycket lik "vår ros", som ju alla säger är en Caterpillar. Jag misstänker att de är närbesläktade



Kommentarer

Postat av: Miriam Länström

Publicerad 2010-08-16 22:17:44

Hej Anna-Lena! Såna rosor har jag och dom skiftar i från aprikos till rosa, till vitt......i olika stadier. Dom är så härliga!

Postat av: anna-lena heydar

Publicerad 2010-08-17 20:31:25

Miriam; kan man ta rotskott? I så fall är risken stor att jag kommer bort och gräver hos dig......

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela