Anna-Lena Heydar

akut språkförbistring?

Publicerad 2010-08-31 08:38:10 i Allmänt

Funderar över dagens ledare i Bohusläningen och kommer fram till att det kanske är så att jag helt enkelt inte förstått vad akut vård är? Jag, och många med mig har satt likhetstecken mellan akut och trauma, men blåljus är ju uppenbarligen inte det enda som är akut vård. Det förstår jag nog när jag tänker efter, men ändå är det blåljus man förknippar med akuten.  Jag tror helt enkelt att vårdpolitikerna/vårdanställda har pratat förbi oss vanliga medborgare i debatten om vad som skall vara kvar på Uddevalla, respektive Näl sjukhus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela