Anna-Lena Heydar

Meditation

Publicerad 2010-04-06 07:34:56 i Allmänt

Idag tänkte jag ta en simtur i vårt gamla badhus igen. När man ligger där i bassängen och kajkar fram och tillbaka hinner man tänka en hel del.  Eftersom jag försöker hålla ordning på hur långt jag simmar (ungefär 1000 meter varje gång) blir det svårt när hjärnan börjar leva sitt eget liv och dra iväg åt ett helt annat håll. Det är likadant när jag är ute och promenerar på egen hand. Det blir liksom en meditationsrytm i kroppen när man kommer igång.

Min förhoppning är att rytmen även skall infinna sig när jag joggar. Ännu så länge blir jag så andfådd och flåsig att det är svårt att få in någon rytm alls. I nedförsbackarna känns det ganska gott men så kommer en uppförsbacke och jag tappar all kontroll. Men snart..... Då kommer jag att få samma härliga känsla i löparspåret som jag får när jag ligger i bassängen och låter tankarna fara ut genom taket och upp i det blå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela