Anna-Lena Heydar

Livet i 150

Publicerad 2010-04-29 09:04:10 i Allmänt

Ibland går det fort. Man hinner inte riktigt med i takten. Jag klagar inte över att ha mycket att göra. Det är för lite tid, helt enkelt. (Ungefär som att jag är lite för kort för min vikt.) Man vill ju så gärna vara med och det är så mycket som är kul.  Jag tyckte ett tag att jag hade fått rätt så bra balans i tillvaron, och kände mig lite vuxen som kunde PRIORITERA. Ett vuxet ord.  Det betyder att man inser vikten av sin egen person och sin tid och därför ger man sig inte in i vad som helst.

Jag har alltid varit den som steppat fram och lyft handen, när någon har frågat; Vem vill göra det? Även när jag inte har haft en aning om vad det handlar om. Exempelvis på Jamesons whiskeyfabrik, eller i skolan, eller på jobbet. Jag har ju för det mesta fått roliga upplevelser och uppdrag som jag inte annars hade fått. Det är väl därför jag fortsätter räcka upp handen eller ta ett steg framåt varje gång något tillfälle ges. Varför bli vuxen?

Igår kväll blev jag vald till ordförande i ABF Fyrbodal och det känns jätteroligt och hedrande. Det ska bli så kul att få vara med och utveckla folkbildningen i vårt område. Folkbildningen står inför utmaningar och möjligheter just nu och jag tror på en samling av alla arbetarrörelsens krafter för att tillsammans ta ett nytt avstamp mot framtiden. Det behövs. Vi är i en ny brytningstid, precis som när alla organisationerna skapades vid sekelskiftet 1800/1900. Det är andra frågor nu, men behovet av ett samlat grepp är lika stort. Så spännande att få vara med i det arbetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela