Anna-Lena Heydar

Blodad tand

Publicerad 2010-04-12 21:52:14 i Allmänt

Med helgens seger i färskt minne, lämnade jag, Louise Persson och Kenneth Engelbrektsson in en motion om att utveckla kvalitetssäkringen av undervisningen. Vi vill att elever ska få utvärdera undervisningssituationen i klassrummet genom enkäter. Exempel på frågor kan vara;

Min lärare förklarar så att jag förstår

aldrig sällan varken eller ofta alltid

 

Min lärare gör skolarbetet intressant så att jag lär mig något nytt

aldrig sällan varken eller ofta alltid

 

Min lärare tror på att jag kan lära mig nya saker

aldrig sällan varken eller ofta alltid

 

Jag hoppas att elever skall kunna få en möjlighet att påverka undervisningen i mycket högre utsträckning än vad som nu är fallet. Detta är bara ett steg i den riktningen, men det kan kanske leda till fler?

Kommentarer

Postat av: Lotta K

Publicerad 2010-04-14 05:47:06

Hej Anna Lena! Där jag jobbar får studenterna utvärdera alla kurser dels numeriskt, med frågor liknande de du foreslår, dels med öppna frågor. Bra att ha båda delarna tycker jag.

Postat av: anna-lena heydar

Publicerad 2010-04-14 08:29:12

Jo, det är säkert så att vissa saker inte går att sätta siffror på, man behöver kunna uttrycka sig i ord också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela