Anna-Lena Heydar

Sommar?

Publicerad 2009-09-12 17:14:14 i Allmänt

Ännu försöker jag desperat hålla kvar i sommaren. Efter en svettig gräsklippning går det fortfarande att ta ett dopp i havet, även om det nyper i tårna. Skulle gissa på 16 grader. Det är egentligen för kallt men om man värmer sig i solen efteråt så är det skönt. 

Kvällarna börjar bli lite kyliga och inatt var det  så där underbart stjärnklart och hög luft som det bara är på höstkanten. Det är väl bara att acceptera att hösten snart är här. Jag vill inte!

Kommentarer

Postat av: Fritt ur hjärtat

Publicerad 2009-09-13 08:35:30

Just den här typen av höst står jag ut med. Stundom är jag helt slut av trädgården. Ångesten som griper tag när jag inser allt jag inte hann, i år heller. Hösten är vila och om bara ett litet tag får hjärnan spatt, då börjar jag planera för nästa års trädgård och mer jag inte hinner med.....

Postat av: anna-lena heydar

Publicerad 2009-09-13 12:50:42

Det är en härlig höst, jag njuter faktiskt också, trots svårigheten att släppa sommaren.

Att planera är ju nästan roligare....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela