Anna-Lena Heydar

snö?

Publicerad 2009-05-24 09:09:32 i Allmänt

Igår gick jag långpromenad med den opererade hunden (10 dagar och stygnen skall tas idag). Hon är så pigg och återställd att vi tog vår vanliga runda genom skogen för att komma ut vid min bokbacke!  Det är en härlig runda med början i lite lövskog, in i granskog med mjuk mosstig för att sluta i en smågranplantering uppblandad med lövskog. När vi kom till vår mjuka mosstig hajade jag till ordentligt. Det var som marken täcktes av ett tunt täcke med snö mitt i försommarens värme!

Jag har lagt märke till luddet som yr runt i luften när man är ute och går. Det måste ha varit ovanligt mycket sälgblomning i år? Men ingen annan stans har luddet blivit liggande så som ett täcke över marken, precis som snö. Det blåser inte lika mycket inne bland träden, vilket är en av anledningarna till att promenaden genom skogen lockar. Vi bor ju vid kusten och det blåser nästan konstant. I alla fall var det en väldigt konstig känsla att lämna sina fotsteg i "snö"luddet. Hunden fick nysa några gånger för att få ut det ur nosen. Hon kunde ju inte låta bli att sniffa för att se vad det var.

Tyvärr har jag inga bildbevis eftersom kameran är på tur i Kenya med maken. Ni får tro på mitt ord helt enkelt.

Kommentarer

Postat av: Fritt ur hjärtat

Publicerad 2009-05-24 13:08:33

Ta en titt på aspens hänge, de är mer av det än någonsin. Asp och sälg blir snöstorm. Gunnar har fotograferat och skriver om det idag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela