Anna-Lena Heydar

Städdag

Publicerad 2009-03-15 17:52:55 i Allmänt

Att städa är inte min favoritsysselsättning. Därför måste jag hitta små belöningar till mig själv för att sätta igång. Idag städade jag badrummet först och sedan blev det en lång stavpromenad. Därefter dammsög jag övervåningen och gick sedan ut i växthuset. Där fortsatte jag städa och röja men det räknas liksom inte. Att städa i växthuset är en njutning och ett tillfälle att tänka och drömma om sommarens odlingar.

Eftermiddagen blev en städning av alla papper. Tänk vad man samlar på sig! Räkningar från 2005 tror jag att jag lugnt kan kasta nu och det fanns en hel del annat som försvann ner i pappersåtervinningskassen. En fika i växthuset blev min nästa belöning och när jag dammsugit vardagsrummet fick jag lov av mig själv att sätta mig vid datorn.  En ganska väl avvägd blandning av slit och belöning? I alla fall är jag själv ganska nöjd med min insats och tycker inte att hela dagen har varit tråkig utan ganska trevlig faktiskt.

Jag kan ju inte säga att vårstädningen är helt klar men vi har i alla fall kommit en bit på väg. Det är inte dåligt. Imorgon blir det vårgardiner i köket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela