Anna-Lena Heydar

Min vinterträdgård

Publicerad 2009-03-10 12:18:08 i Allmänt

Alla tankar från gårdagen och nattens våta trädgårdsdrömmar (vi har alla våra små egenheter), gjorde en liten tur i trädgården helt oumbärlig idag. Jag kan inte säga att jag blev så där jätteglad men jag försökte bortse från allt tråkigt och tänka mig hur det kommer att bli när jag väl får sätta spaden i jorden och genomför allt jag tänker mig. En lavendelring runt soluret. En fantastisk perennarabatt längs entrégången med nepeta, revsuga, lammöron, flox, riddarsporrar och annat som jag hittar i min trädgård som kan flyttas dit.  En stenkant längs berget med silverarv. En spaljé med armeringsjärn mot grönsaksträdgården. En upphöjd bädd runt äppelträdet med den lilla söta primulan som får sprida sig fritt tillsammans med vårlökar. (lite sand och grus runt stammen för att inte den skall ta skada) Gladiolusrabatt framför växthuset.

Ja det finns så många saker att ta tag i när tjälen släpper och vårsolen värmer upp. Just nu sitter jag och dreglar över trädgårdsböcker och frökataloger.  Men snart.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela