Anna-Lena Heydar

Idag kommer sotaren

Publicerad 2009-02-18 08:05:27 i Allmänt

Det snöar igen. Vilken tur att jag fick ändan ur och frostade av frysen igår. Idag är det mildare och nära nollstrecket, då hade frysvarorna snart tinat ute på altanen. Nu ligger de tryggt tillbaka i en ren och fin frysbox. Jag är fortfarande nöjd med mig själv. Kanske skulle familjen skickas iväg lite oftare så att jag får tid och lust att sätta igång med andra projekt?

Idag kommer sotaren. Det känns bra att någon som kan sin sak har koll på hur vår skorsten ser ut och ser till att det inte blir sotbrand. Det finns ju de som tycker att det är onödigt med sotning två gånger per år och brandskyddskontroll. Jag tycker att det känns bra. Kanske för att jag själv inte är expert och gärna betalar för att någon hjälper mig. Det enda jag behöver göra är att ställa upp stegen och stänga av pannan någon timma innan han kommer. Sedan får jag väl dammsuga och sätta igång pannan igen, men det gör jag ju varje vecka i alla fall så det är inget extra jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela