Anna-Lena Heydar

Ensam hemma 3

Publicerad 2009-02-19 07:17:57 i Allmänt

Det är inte filmen. Jag har nu varit utan familjen i tre dagar och börjar längta efter dem. De ringde mig igår kväll och jag konstaterar att telenätet är fantastiskt. Under kriget mellan Irak och Iran, var det svårt att komma fram på linjen över huvud taget och när kriget var slut tog det många år innan nätet hade kommit upp i en standard som skulle kunna kallas normal. Det ekade och man hade svårt att höra varandra. Ibland kom man inte fram alls. men idag har kvaliteten kommit upp i att det låter som när min mamma ringer från staden (Uddevalla menar jag då).

De har det bra och trivs med kusinerna och all annan släkt som samlats för att fira bröllop i flera dagar. Jag får försöka hålla ut några dagar till.

Kommentarer

Postat av: Grannfrun

Publicerad 2009-02-19 08:53:51

Hej där! Telefonförbindelsen är inte helt kass inom landet heller. Hör av dig när ensamheten tränger på. Kram

Postat av: Fritt ur hjärtat

Publicerad 2009-02-19 09:36:27

Stackars mig är också helt ensam, utan bil... de övriga åkte till GÖteborg fast bara över dagen. Jag ska skriva verksamhetsberättelse. usch...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela