Anna-Lena Heydar

Alla hemma igen

Publicerad 2009-02-24 08:54:01 i Allmänt

Nu är huset fullt igen. Det känns bra att ha alla hemma igen. Massor av presenter ligger överallt och vi har redan tittat på kort från resan. Bröllopet var lyckat och alla är nöjda med sin vecka.  Kortreferat.

Idag är det Fettisdagen, vilket inte kan ha undgått någon. Har precis satt en deg för att baka bullar och tänkte bjuda familjen på lite hemkomstgodis i efterrätt. Det blir inte traditionella semlor i år. Jag tänkte göra en egen variant och se om det kan bli gott. Kanske blir det totalt misslyckat men det får vi se. Lite chanser får man ta här i livet. Jag brukar göra experiment i köket. Ibland blir det jättegott men jag har sällan skrivit ned vad jag har gjort så det blir en gång. Nästa gång blir det något annat. Familjen får passa på chansen att smaka för det blir aldriga likadant igen.
 
Idag är det lite kallare igen och snön som smälte igår har frusit till i hårda isklumpar. Det var rätt så halt när jag tog morgonpromenaden idag. Kanske lättar det framåt dagen och solen smälter isen så att jag kan ta en långpromenad utan att riskera lårbenet. Man börjar ju bli gammal och får tänka på sånt numera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela