Anna-Lena Heydar

Sol och snö!

Publicerad 2009-12-17 09:49:27 i Allmänt

Underbart att vakna till en morgon med vitt snötäcke utanför fönstret. Genast blev det lite ljusare och julstämningsbarometern sköt i höjden med flera meter! Det är ju bara någon dryg vecka kvar till dagen D. Sonen klagar över beslutet att inte köpa några julklappar i år, men jag är jättenöjd. Nu slipper jag springa ut och in i affärer för att leta upp någon helt onödig klapp till var och en, och kan istället koncentrera mig på väsentligheter.
Idag är jag hemma och har därför satt igång att baka dadelkakor enligt recept från Kurdistan. Får se om jag hinner göra lite julgodis också. Det kanske kan blidka sonen? Hunden skall få en långpromenad. Sånt gör henne glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela