Anna-Lena Heydar

Tips

Publicerad 2009-08-12 08:27:37 i Allmänt

Igår lämnade jag och dottern in stryktips (tre halvgarderingar så det blev en ganska billig kupong om 8 riksdaler). Hon har aldrig tippat förrut och jag kände det som min plikt som förälder att inviga henne i den ädla konsten att göra av med pengar i hopp om att få den stora vinsten.  I min ungdom tippade jag regelbundet och satt klistrad framför Tipsextra och så alla leriga, regniga matcher i engelska ligan. Mitt favoritlag var West Bromwich, eftersom det var det första lag som lade rasismen på hyllan och hade flera invandrarspelare i sitt lag. De spelade dessutom en go anfallsfotboll med nästan brasilianska rytmer och fintar.

Gårdagens tipsrad tillkom på två minuter i den enda spelbutik som vi lyckade hitta i centrala Uddevalla, Antonssons tobak. Vart tog Bergs Tobak och Kungshusets kiosk vägen? Jag har helt missat att de hade försvunnit. Men så har jag ju inte spelat och dobblat så mycket de senaste tjugo åren.  I alla fall har vi nu lämnat in ett riktigt symötestips och förväntar oss naturligtvis att vi tar hem en riktigt skrällvinst. Om ni läser om en storvinst i Uddevalla så är det troligen vi.  Drömma går ju.

ps Månsson. Vi har litat på dig och satsat på att Älvsborg tar hem sin match.

Kommentarer

Postat av: Månsson

Publicerad 2009-08-12 13:06:01

Elfsborg vinner garanterat borta emot Bajen. Försmädlig förlust hemma senast emot bortasvaga Gefle IF och revanschlustan bör vara stor. Elfsborg mötte Hammarby i säsongens första match iår som slutade 1-1. Drömmål av Hammarbys Emil Johansson på Bajens enda kvalificerade målchans. Att Elfsborg inte vann med 10-1 är ett mysterium.



För övrigt vill jag tacka för den smått försenade presenten. Den gjorde en norrlänning riktigt glad!

Även fast skrapet var mindre roligt.



Men som man säger;

Plötsligt händer det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela