Anna-Lena Heydar

Kräftor

Publicerad 2009-08-07 12:32:06 i Allmänt

Ikväll är det kräftskiva och för första gången i mitt långa  liv har jag kokat levande kräftor! Det var inte så dramatiskt, men vi har ännu inte smakat av dem så jag vet inte om vi har lyckats. Det ger sig.  Lite extra snapsar och ingen kommer att märka om kräftorna inte smakar som de ska? (Det doftar i alla fall som det skall, så jag är inte så orolig)



Det är väl ingen som undrar över vilken sorts kräftor vi pratar om? Här på västkusten finns bara en sort, den rätta.  Vilka kräftor är slarvigast? Hafskräftor aka Havskräftor ;-)


Kommentarer

Postat av: Klara

Publicerad 2009-08-07 15:34:50

Glöm nu inte att det var jag som fick ta i dom eftersom ingen annan vågade, höhö.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela