Anna-Lena Heydar

Kollektivtrafiken

Publicerad 2009-08-31 08:31:15 i Allmänt

Ska åka buss idag eftersom bilen inte är klar på verkstaden ännu. Trodde det skulle ta en vecka men fick vänta lite på en ny motorhuv. Nåja det blir bra när det är klart. Lämnade tillbaks hyrbilen i fredags så nu blir det att gå till bussen.  Egentligen skulle jag vilja åka mycket mer buss än jag gör. Problemet är att jag aldrig jobbar på samma ställe. Mitt kontor är hemma och på fickan (i bilen och därför är det alltid så stökigt i min bil). Det hade fungerat bättre om jag hade varit hela dagen på samma ställe och börjat/slutat vid en och samma tid varje dag.  Ska i alla fall pröva att ta mig fram kollektivt ett par dagar för att se hur det funkar i verkligen, i Sverige, i Uddevalla och Oxevik. Fortsättning följer......

Kommentarer

Postat av: Månsson

Publicerad 2009-08-31 21:37:54

Kollektivtrafiken i Örnsköldsvik är totalt värdelös. Visst. Det går att navigera sig runt hyfsat bra med rimliga väntetider. Men priset!



Jag betalar 19 kronor ENKEL väg för att ta mig in till stan. För 10 år sedan kostade samma resa 7 kr. Jag förstår inte varför man ska ta bussen då det är ockerpriser. Det är ju för fan billigare att ta bilen och då förlorar kollektivtrafiken sitt syfte. Att resa miljövänligare till ett billigare pris bör vara ledordet!



Det är jävligt svårt att välja bort komfort och smidighet och ta bilen för att välja en seg buss med väntetid där man dessutom tvingas gå igenom betalningsproceduren med en sur busschaufför.

Postat av: anna-lena heydar

Publicerad 2009-09-02 07:52:51

En busschaufför, en busschaufför, det är en man med glatt humör....

Postat av: Månsson

Publicerad 2009-09-03 07:57:40

Men även dem är människor 07:12!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela