Anna-Lena Heydar

Dröm i vitt

Publicerad 2009-08-19 07:41:52 i Allmänt



Jag hade en dröm om att hela min mörkbladiga prydnadapel skulle täckas av stora, vita klematisblommor. 
Nu vajar en ensam vit blomma högst upp i trädet och vinkar i vinden.  (mitt i bilden ungefär, för er som letar)
Hoppet är inte helt ute men det är tredje året och varje år vissnar ungefär hälften av bladen ner (vissnesjuka?) innan de har hunnit få några blomknoppar. Jag ger det ett år till, sedan får min dröm fortsätta vara en dröm och jag sätter något annat som får klättra i det lilla trädet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela