Anna-Lena Heydar

Projekt i grönsakslandet

Publicerad 2009-04-05 13:57:53 i Allmänt

Jag har länge gått och funderat på om jag skulle ta och göra någon sorts inramning av mina grönsaksland. I första programmet av Från trädgård till tallrik, gjorde de fina "tudorstile" staket med pålar och slanor. Jag visade avsnittet för min man i förra veckan och han nickade att det skulle nog bli fint. Idag visade jag avsnittet för min dotter och hon drog genast med mig ut och plockade fram lagom stora pålar ur brädhögen.

Innan jag visste ordet av så hade vi hämtat släggan hos brodern och satte igång.  Det gick ganska fort i början, men sedan blev det segare och segare. Jag räknar med träningsvärk i armarna imorgon. Det är tungt att slå i pålar med slägga.  Vi tog en matpaus mitt i och skall snart sätta igång igen. När alla pålar är islagna, får vi börja leta slanor i rätt längd och tjocklek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela