Anna-Lena Heydar

frösådd och potatisgroddning

Publicerad 2009-04-28 19:21:37 i Allmänt

Jag har äntligen inköpt sättpotatis men de hade inte tillräckligt långa groddar för att sätta direkt så nu ligger de för groddning. Potatislandet väntar, färdiggrävt och ogräsfritt (än så länge). Även grönsakslandet är grävt och rensat.  Idag kunde jag inte hålla mig längre och sådde morötter.  jag längtar så efter morötter och eftersom jag aldrig har lyckats med mina morötter är jag extra spänd på om det skall gå bättre i år.

Persikoträdet står i full blom nu och jag hoppas att humlor och bin är flitiga, så att det kan bli lite mer frukt i år. Förra året fick vi ett tiotal persikor och det var ju helt ok för att vara tredje året. Goda och saftiga var de. Det blev inga druvor alls förra året och det tror jag beror på torkan. Jag vattnade inte alls eftersom vi hade ont om vatten i brunnen. I år skall jag försöka fylla vattentunnorna i tid och ha lite extra vatten till växthus och annat.

Det mesta har flyttat ut i växthuset nu och jag längtar efter att få flytta med. När allt är planterat och färdigt väntar lata stunder i hängstolen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela