Anna-Lena Heydar

Åska och andra trevligheter

Publicerad 2008-09-04 18:04:40 i Allmänt

Igår när vi kom hem från jobbet hade åskan slagit ut modemet, routern och även de bärbara telefonerna. Enligt grannen (som ju är pålitligheten själv) slog det ner alldeles utanför huset. Dottern hade suttit i telefon och skrikit högt rakt in i örat på sin samtalspartner, vilket nästan hade överröstat själva blixtnedslaget. I vilket fall var det fler än vi som var drabbade av den våldsamma kraften. 

Innan jag rusade åstad och köpte nytt, provade vi med grannens modem för att se om själva anslutningen fungerade och det gjorde den. Alltså var ett besök i den stora staden av nöden tvungen.  Efter arbetets slut packade jag sålunda in de två tonårsbarnen i bilen och började leta efter modem och router.  (de bärbara telefonerna kom igång efter ett litet tag)
Tonårsdottern, har just köpt en bärbar dator med inbyggt modem och ville därför promt ha en trådlös router, vilket sonen tyckte var onödigt. En vild jakt runt Torp köpcentrum slutade i Telias lilla trevliga butik. Det var det enda ställe som hade både modem och router och som det visade sig i ett!  Trevligt bemötande var ett klart bonus och vi bestämde oss på stående fot.  En trådlös router med inbyggt modem som också går att koppla till de stationära datorerna som inte har trådlöst nätverkskort. Kan det bli bättre och dessutom det ekonomiskt bästa alternativet.

Nu sitter jag därför i mitt växthus och skriver på min blogg. Vilken tur att blixten slog ner!!!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela